Cursul "Didactica Specialităţii" este destinat studentilor din ciclcul de licenţă de la Facultatea de Biologie.

Cursul se adresează în primul rând studenţilor care urmează modulul de pregătire psihopedagogică privind formarea iniţială a studenţilor pentru profesionalizarea didactică, prin programele educative propuse de către Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic. În acelaşi timp, însă, conţinuturile teoretice  pot fi invitaţii adresate tuturor celor interesaţi de studiul Pedagogiei (elevi, profesori de specialitate, profesori înscrişi în module educaţionale de perfecţionare / formare continuă).
Teme:
1. Statutul epistemologic al pedagogiei. Etape în constituirea pedagogie ca ştiinţă. Pedagogia ca ştiinţă şi artă. Sistemul ştiinţelor pedagogice/ale educaţiei. Relaţia pedagogiei cu alte ştiinţe.
2. Evoluţia conceptului de educatie. Caracteristici şi funcţii ale educaţiei. Posibilitatea educaţiei. Formele şi dimensiunile (clasice şi „noile educaţii”) ale educaţiei. Caracteristici ale educaţiei contemporane.
3. Dimensiuni ale educației: intelectuală, morală, estetică, fizică
4. Conceptul de curriculum;tipuri de curriculum, reforma curriculară în Romania
5. Obiectivele educației: clasificări, exemplificări
6. Continuturile educației și documentele curriculare (planul cadru, programa, manualul)
7. Curriculumul la decizia școlii.


Colocviul de evaluare finală a Modulului psihopedagogic – Nivelul II master 

La această reevaluare se vor prezenta, în mod obligatoriu, toţi cursanţii care nu s-au prezentat la evaluările anterioare.

Evaluarea finală va consta într-un Colocviu. Întrebările comisiei vor viza fundamentarea psihologică, pedagogică şi metodică a materialelor conţinute în portofoliul de practică pedagogică.

Portofoliul de practică pedagogică va conţine:

  • un proiect de lecţie/seminar, la disciplina de specialitate, pentru nivelul învăţământului liceal/universitar;
  • ilustrarea utilizării, în cadrul unor secvenţe de lecţie, a două metode didactice, interactive;
  • un test docimologic (de evaluare) la final de capitol sau semestru care va conține tipuri diferite de itemi.